Szlaki

Przysłop Miętusi 1189 m n.p.pm.

2010-04-06 15:00:00 Jakub Chojak

Przysłop Miętusi znajduje się na wysokości 1189 m n.p.m. i jest węzłem 4 szlaków, oraz popularnym punktem widokowym.

Z Zakopanego jadąc do Kir, tuż za miastem po lewej stronie odchodzi kolano szosy, które jest parkingiem przy leśniczówce Gronik. To jest wylot Doliny Małej Łąki. Tu zaczyna się żółtym szlakiem podejście do Przysłopu. Najpierw 1/2 godz. szeroką, przyjemną drogą, następnie szlak skręca w prawo i dalsze 1/2 godz. wiedzie lasem, wzdłuż potoku, ubitą, wygodną “aleją”. Końcowe 10 min. to nieco ostrzejsze podejście gęstszym lasem, a po wyjściu na jego skraj ukazuje się polana na środku, której stoi szlakowskaz. W lewo na Czerwone Wierchy, prosto Ścieżka nad Reglami do Doliny Kościeliskiej, w prawo do Żlebu Staników. Od północy polanę zamyka Hruby Regiel, od zachodu Dolina Miętusia i Twardy Upłaz. Stąd rozlega się ładny widok na wschodnią stronę Kopek, które sterczą nad Doliną Lejową, oraz Organy, “część składową” Wąwozu Kraków. Idąc w lewo od szlakowskazu dochodzisz do wielkiego drewnianego stołu, przy którym można odpocząć i porozglądać się, choć z tego miejsca dużo nie zobaczysz. Kierując się w lewo za niebieskimi znakami idziesz ścieżką położoną w lasku, a po 15 min. wychodzisz z lasku i odsłania się dopiero teraz piękny widok na Krzesanicę i Ciemniak oraz górną część Twardego Upłazu, których skalne podnóże przypomina warowne twierdze. Reasumując; ciekawa, nie męcząca wycieczka krajoznawcza dla całej rodziny. Z uwagi na wygodną i szeroką drogę można iść tyralierą, a długie proste odcinki pozwalają być w bezpośrednim kontakcie wzrokowym z resztą kompanii.