Szlaki

Dolina Małej Łąki

2010-07-11 11:00:00 Jakub Chojak

Jedna z większych (6 km2) i ładniejszych dolin tatrzańskich. Z Zakopanego jadąc do Kir, tuż za miastem po lewej stronie odchodzi kolano szosy, które jest parkingiem przy leśniczówce Gronik. To jest wylot Doliny Małej Łąki. Piękna usłana kwiatami, otoczona lasem, niestety rzadko odwiedzana, imponuje swoją wielkością. Idąc w górę doliny po 30 min. w prawo odchodzi szlak niebieski na Przysłop Miętusi, a za następne 20 min. skrzyżowanie ze Ścieżką nad Reglami, która w prawo wiedzie do Doliny Kościeliskiej, a w lewo do Doliny Strążyskiej. Idziemy dalej na wprost i wychodzimy na Wielką Polanę, która usytuowana jest na wysokości 1160 m n.p.m.,. z której rozpościera się malowniczy widok na górne piętro doliny zamknięte masywem Czerwonych Wierchów i Giewontu po lewej i Wielką Turnią po prawej stronie. Dalej szlak wiedzie już w wysokie partie i im wyżej, tym bardziej zmienia się sceneria. Najpierw rzadkim laskiem, a następnie pośród kosodrzewiny do Świstówki 1570 m n.p.m. w rejonie, której znajduje się największa, dla turystów niedostępna, jaskinia tatrzańska – Wielka Śnieżna i dalej bezpośrednio na Giewont i Kopę Kondracką. Dolinę Małej Łąki warto odwiedzać w różnych porach roku, gdyż w zależności od kwitnących na niej kwiatów jest żółta, biała lub różowa. Polecam przede wszystkim zmęczonym i zestresowanym turystom, gdyż mało w niej ludzi i cicho, jak makiem zasiał.