Szlaki

Dolina Białego

2010-07-11 11:00:00 Jakub Chojak

Dolina Białego Potoku jest moją ulubioną doliną. Położona najbliżej centrum Zakopanego ok.15 min. od Wielkiej Krokwi. Duża różnorodność terenu. Początkowo idziesz “wąwozem”, później odkrytym terenem, a następnie zagłębiasz się w las. Kilka przepraw mostami przez piękny przezroczysty Biały Potok, który utworzył mnóstwo małych wodospadów. Po lewej stronie zakratowane wejście do dawnej sztolni i dalej wodne kaskady, polana, piękne skały i roślinność nie spotykana na tej wysokości. Będąc w Dolinie Białego nawet w deszczowy dzień odnoszę wrażenie, że jest to dolina radosna, pełna życia, nie przytłaczająca i monumentalna, jak Kościeliska czy Strążyska. Może przez to, że nie jest wielka mam uczucie bezpieczeństwa i kameralności. To chyba jest tak, jak z kobietą – “Coś w niej jest”. Przejście doliny zajmuje 1 godzinę, a koniec głównego etapu wyznacza wodospad, który, zwłaszcza, gdy topnieją śniegi prezentuje swoje wszystkie walory. Od wodospadu ścieżka wiedzie lasem i po 15 min. dochodzisz do rozwidlenia w prawo na Sarnią Skałę, a w lewo Ścieżką nad Reglami do Kalatówek. Ogólne stwierdzenie, jakie mi się nasuwa na zakończenie to “Szef kuchni poleca”.